Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo recycle je een Michael Jackson-nummer

Aartjan van Erkel

in Content marketing en Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Michael Jackson komt er slecht af in de nieuwe documentaire Leaving Neverland.

Pff, zou die shit allemaal echt gebeurd zijn? Ik gok dat we nooit zeker zullen weten.

Wat we wél zeker weten is dat de King of Pop een heel stel lekkere deuntjes heeft gemaakt.

Als tiener was ik diep diep diep onder de indruk van Thriller en Bad.

Maar het was een van zijn latere platen die een bijzondere betekenis voor me heeft gekregen.

Dangerous, uit het jaar 1991.

Niet dat het zo’n goeie plaat was. De meeste nummers hebben niks gedaan.

Daar ging het me ook niet om. Ik ben geen fanboy, helemaal niet zelfs.

En toch heeft Dangerous me enorm geholpen.

Want ik heb die plaat gebruikt om productiever te worden.

Bij het schrijven van een groot deel van mijn laatste boek heeft hij op de oordopjes gestaan terwijl ik een aantal koffietentjes in Utrecht afliep om ongestoord te gaan zitten schrijven.

Ik luisterde alleen niet naar de hele plaat.

Het enige wat ik steeds opzette was de hitsingle van het album, en die ging dan op repeat.

Hele dagen lang heb ik met dat ene nummer op repeat op de laptop zitten rammen.

Dat nummer was Black or White.

Ik vind het best wel een stom nummer eigenlijk. Maar op repeat ga ik er goed op.

Het is gewoon zo’n random nummer van vroeger dat je kunt horen zonder dat je het nog hoort. Daar heeft de radio in de jaren ’90 voor gezorgd.

En dat is nou precies de reden dat het helpt om me te concentreren.

Probeer maar eens. Als je een dag lang ergens aan wilt werken in volle concentratie, zet dan 1 deuntje op repeat op Spotify.

Daarmee heb je een tapijt van onopvallende neutrale muziek die niet storend is.

Dat heeft twee voordelen. Je hoort omgevingsgeluiden niet meer, en je raakt een soort van gehypnotiseerd.

Heel fijn als je een hele dag in 1 groef wilt werken. Je wordt er wel een beetje raar van hoor na een hele dag Michael Jackson, maar je krijgt een hoop gedaan jongen!

Hooi, succes met concentreren,

Aartjan van Erkel

PS

Maandag is de deadline om bij de vragensessie te kunnen zijn op dinsdag 19 maart. Die is exclusief voor VIP Members van Het Lab, en zij kunnen daarin hun vragen aan me stellen tijdens een live online sessie. Ben je nog geen VIP Member en wil je er bij zijn, kijk dan hier voor meer details: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership/

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: