Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Wat je Tinder-date ruikt als jouw voordeur opengaat

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteren had ik een gesprek met een Drentse ondernemer met een tapijt- en meubelreinigingsbedrijf.

Dat betekent niet alleen veel rode wijn uit vloerkleden halen, maar ook veel pis. Zeeën van pis.

Hij vertelde een goor detail en dat is dat kattenbezitters vaak de geur van kattenpis in hun eigen huis niet meer ruiken.

Die zit al jaren in hun kleed of bank getrokken en hun neus is immuun geworden voor de ranzige geur.

Maar gasten die langskomen, ruiken het wel. Iets om rekening mee te houden als je een een Tinder-date mee naar huis neemt.

Die ondernemer heeft een leads-genererende website en dat betekent dat ze via internet offertes willen binnenhalen.

Bij offertes zijn er 2 dingen die een enorme invloed hebben op hoeveel geld je verdient.

  1. Je aanbod
  2. Je follow up

De meeste ondernemers doen een goed aanbod in hun offerte, en naderhand een klein beetje follow up.

Daardoor is het percentage offertes dat ze closen veel lager dan het zou kunnen zijn.

Een goed aanbod is: omschrijven wat je voor je klant gaat doen, wat het kost en wat de voorwaarden zijn. Misschien wat garanties, eventueel een klein beetje korting, dat is het wel zo ongeveer.

Bijna alle ondernemers typen hun offertes zo.

Dus als je ergens een offerte aanvraagt, weet je eigenlijk al wat erin staat. Daarom zoek je eigenlijk meteen naar de prijs in een offerte, want de rest van de tekst is voorspelbaar.

Ik heb deze ondernemer een paar maanden geleden aangeraden om iets anders in zijn offertes te zetten en om op een andere manier follow up te doen.

Hij doet in plaats van een goed aanbod nu een onweerstaanbaar aanbod. In zijn geval betekent dat: een bonus en een speciale prijs aanbieden die maar 2 weken geldig zijn.

En hij doet nu in plaats van een beetje follow up een heleboel follow up. De meeste ondernemers bellen een offerte 1 of 2 keer na, of zelfs dat niet eens.

Moet je je voorstellen hoe ongeïnteresseerd dat overkomt op een klant. Die heeft de moeite gedaan om zo’n rotformulier op je website in te vullen, en daarna krijgt hij een obligaat mailtje met een offerte en hij hoort vervolgens niks meer van je.

Ik heb deze ondernemer aangeraden om het heel anders aan te pakken. Om net zo lang follow up te doen totdat hij een ja of een nee heeft gekregen van de klant. Dat kan telefonisch, maar het is makkelijker als je het automatiseert via e-mail.

In de meeste markten is die aanpak uitzonderlijk.

Door zijn onweerstaanbare aanbod en verlengde follow up haalt hij nu 16% meer business binnen. Ik vroeg hem om even voor te rekenen wat dat aan extra omzet oplevert.  Dat blijkt elk jaar 139.000 extra omzet te zijn.

Onthouden: onweerstaanbaar aanbod, verlengde follow up.

Succes!

Aartjan van Erkel

PS

Ik heb gisteren met Mira naar mijn agenda gekeken en ik blijk tot juni nog maar 3 dagen te hebben waarop ik Persoonlijke VIP-dagen kan inplannen. Tijdens die dag werk ik 1 op 1 met jou de belangrijkste 2 pagina’s van je website voor je uit: je homepage en je verkooppagina. Je gaat naar huis met de complete copywriting. Je kunt de dag ook gebruiken om met mij het aanbod in je offerte onweerstaanbaar te maken en de teksten te schrijven voor in je follow up e-mails. VIP-dagen zijn mijn meest exclusieve aanbod en ik doe ze uitsluitend met ondernemers met een jaaromzet van 500.000 euro of meer. Hier vind je de details: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/vip-dag/

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: