Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Koekebakker

Aartjan van Erkel

in Content marketing en Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Je ligt onder een dekentje op een brancard, ingesnoerd met riemen. Naast je zit een man in een fluoriserend jack aan een  infuus te freubelen.

Jouw infuus. Je hoort sirenes, maar anders dan anders.

Normaal hoor je ze op afstand. Normaal zijn de sirenes in beweging. Maar nu zijn ze vlakbij. En het geluid klinkt recht boven je.

De broeder zegt: We zijn over 1 minuut in het ziekenhuis en dan gaat alles heel snel, dus ik zeg alvast gedag tegen u. Succes he?

Hoe ben je ook alweer in de ambulance terechtgekomen?

O ja, je zat met iemand aan de telefoon toen begon opeens alles zeer te doen. Pijn in je kaak, steken in je armen, en het voelde alsof je borst aan het krimpen was.

Daarna is alles mistig. Iemand zal wel 112 gebeld hebben.

Ondertussen rennen een paar artsen met jou door de gang van een ziekenhuis en je kijkt vanaf je bedje omhoog naar de TL-balken die voorbij flitsen.

Ze rijden je een kamer binnen met allemaal apparatuur en daar word je geprepareerd voor de operatie. Een verpleegster wrijft met een nat watje over je pols.

Terwijl jij ligt te lillepoten en het koude zweet je uitbreekt, komt de hartchirurg bij je bed staan. Hij kijkt je aan door zijn montuurloze bril en zegt:

“We zullen eens kijken hoe we u kunnen oplappen. U heeft een hartinfarct en dus moeten we snel uw kransslagader fiksen want die zit verstopt.

Ik weet nog niet precies hoe ik het ga doen, maar ik ga wel een beetje improviseren. Ik ben best wel een creatieve chirurg. Dus ik denk dat ik wel een manier kan vinden. Zo niet, nou ja dan loopt het met u slecht af. Maar hee, morgen weer een andere patient natuurlijk, hahaha!

Nou, ik heb er zin in. Zullen we beginnen?”

Hoe zou je het vinden als je zo’n arts aan je bed kreeg? Een chirurg die lekker creatief gaat improviseren in plaats van een vaste, beproefde checklist te volgen?

Die zou je toch aan zijn stropdas naar je toe trekken en vragen: Ben jij de checklist ‘dotter en stent plaatsen bij hartinfarct’ kwijtgeraakt of zo, koekebakker?

Natuurlijk is hij die niet kwijt. Iedere chirurgt volgt dezelfde checklist in de operatiekamer, omdat het gewoon bewezen is dat de checklist werkt.

Maar die creatieve chirurg gedraagt zich net zoals veel ondernemers.

Hun marketing is: lekker van alles uitproberen. Geen checklist, maar lekker dingen bedenken, uitproberen, werkt niet, weer wat anders bedenken.

Een nieuwsbrief sturen, levert niks op, daarna een paar maanden niks mailen. Facebook-advertentie maken, 100 euro erin steken, levert niks op, daarna een paar maanden niet adverteren.

Zolang de patient niet doodgaat, is er weinig aan de hand. Als je toch wel lekker draait ondanks je marketing, dan kan het effe lijen.

Maar wat als je meer wilt? Als het tijd is om te groeien? De boel staat goed, alles loopt, en nu die marketing!

Hoe lekker is het dan om vaste checklijsten te hebben. Zodat je een paar manieren weet om marketing te doen die altijd werken?

Je volgt gewoon de stapjes en de klanten stromen binnen.

Ik verbaas me altijd als ik ondernemers zie improviseren met hun marketing. En ook weer niet, want we zijn nou eenmaal creatieve, vrije geesten.

Maar als dat allemaal niks oplevert, zijn die checklijsten toch wel verrekte handig.

En die zijn er gewoon. Er wordt al sinds de 19e eeuw een vorm van marketing gedaan die allemaal checklijsten heeft opgeleverd. Dingen die uitentreure getest zijn en waarvan we zeker weten dat ze werken. Vaak hele simpele dingen.

Dat is direct response marketing. Je zorgt dat je marketingboodschap onder de neus van je klanten komt, je geeft ze een reden om direct enthousiast te reageren, iets interessants dat gratis is, en daarna volgen er een paar stapjes om van die lead een klant te maken.

Die checklijsten werken altijd, en ze kunnen jarenlang klanten blijven opleveren. Daarom noem ik ze: marketing masterpieces.

Begin april geef ik een paar van zulke simpele checklijsten aan een klein groepje klanten. Die gaan dan die checklijsten gebruiken en ik help ze daarbij.

Dat groepje heet Marketing Masterpieces en deelname is invitation only. Ik noem de deelnemers sleeping giants. Check hier of jij misschien ook een sleeping giant bent: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces/

Spreek je morgen,

Aartjan van Erkel

 

 

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: