Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ding dong!

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing en Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ding dong! De bel gaat bij mij thuis in Zeist. Ik ben alleen thuis met Lola, die begint te blaffen.

Het is augustus 2016. Door het glas van de voordeur zie ik een bezorger staan met een vierkant doosje in zijn handen.

Terwijl ik Lola wegtrek bij de deur pak ik de doos aan. Ik weet al wat erin zit.

Want ik heb anderhalf jaar uitgekeken naar dit moment.

De doos is afkomstig van Managementboek.nl, maar er zitten geen boeken in.

Er zit een cadeautje in. Een soort eetbare award. Als auteur in Nederland is dit het hoogst haalbare.

Tenminste, als auteur van een zakelijk boek. Fictieschrijvers hebben boekenbals en literatuurprijzen en weet ik wat allemaal, maar zakelijke  boekenschrijvers hebben dit.

De doos gaat open en daar ligt de hoogste onderscheiding, die voor een ondernemer meer waard is dan een lintje.

De Managementboek-taart. Op de taart staat een afbeelding van de cover van mijn boek MAAK ZE GEK!, met het nummer 1 erbij.

Als auteur krijg je de taart op het moment dat jouw boek op nummer 1 komt in de Managementboek bestseller top 100.

En de foto van jou met die taart is een van de beste stukjes expertise-marketing die je kunt krijgen.

Daarom schreef ik in 2016 mijn tweede boek met als motivatie: op nummer 1 komen in de Managementboek top 100.

Want ik wilde die foto, ik wilde die marketing-opportunity, ik wilde als ik eerlijk ben ook die egotrip want het is natuurlijk gewoon kicken.

Je werkt er hard voor en je wilt met je boek bovenaan de homepage van Managementboek staan met nummer 1 erbij. Met onder jou duizenden andere boeken van auteurs die ook slim zijn en ook goeie boeken hebben geschreven. Maar jij staat op 1 en zij niet.

Om die taart te krijgen heb ik in 2016 tientallen dingen uitgeprobeerd die andere auteurs niet deden. Door om me heen te kijken naar wat auteurs doen om hun boek te promoten, die vervolgens niet eens de top 100 in kwamen.

En dan precies het tegenovergestelde te doen.

Om een bestseller-auteur te worden, doe je gewoon het tegenovergestelde van wat worstelende auteurs doen.

Het was verschrikkelijk gaaf toen mijn boek daardoor inderdaad naar nummer 1 steeg, en daar 39 dagen lang bleef staan.

Een aantal van die dingen die ik had uitgeprobeerd bleken supergoed te hebben gewerkt.

Aan het eind van het jaar kreeg ik een telefoontje van mijn uitgever Ina, die vertelde dat het zelfs het bestverkochte managementboek van het jaar was geworden.

Door te experimenteren had ik de code gekraakt om van een zakelijk boek een bestseller te maken.

Die code heb ik daarna in een online trainingsprogramma gestopt: BusinessBoek Bestseller. Speciaal voor ambitieuze ondernemers die een zakelijk boek willen uitbrengen. En die ervoor kiezen om er een bestseller van te maken.

Vorige week ging bij een van de deelnemers aan BusinessBoek Bestseller de bel van de voordeur: Ding dong! De bezorger van de Managementboek-taart stond voor de deur.

Die deelnemer heet Anne Raaymakers en ze staat op nummer 1 met haar boek Vind ik leuk! dat over Facebook-marketing gaat.

Ze staat al een week op 1 en ik ben ontzettend blij voor haar. Om het succes van Anne te vieren, geef ik jou 1 week lang een Nummer 1 Deal als je besluit om mee te doen met BusinessBoek Bestseller.

Een super sweet deal waardoor je de training kunt kopen met 50% korting. Je krijgt er bovendien 3 lekkere bonussen bij ter waarde van 2.000 euro.

Op deze pagina vind je alle details over de Nummer 1 Deal en de aanmeldknop: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/business-boek-bestseller-nummer-1-deal/

Spreek je morgen,

Aartjan van Erkel

PS

Natuurlijk heeft Anne ook een foto laten maken van haarzelf met de taart, ik heb hem erbij gezet op de pagina.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: