Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Denken ze aan jou met gloeiende haat?

Aartjan van Erkel

in Copywriting en E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Weet je waar de meeste ondernemers bang voor zijn bij het sturen van nieuwsbrieven?

Dat ontdekte ik een tijdje geleden toen ik die vraag mailde naar een paar duizend ondernemers.

Een groot deel gaf dit antwoord: “Ik wil mijn klanten niet storen.”

Het woord ‘irritant’ werd ook vaak gebruikt: “Ik ben bang dat mijn klanten het irritant vinden als ik ze mail.”

Dus mailen ze voor de zekerheid niet al te vaak. Soms maar 1 keer per maand, of nog minder.

Goed nieuws: het probleem dat klanten geïrriteerd raken door jouw mails is makkelijk op te lossen.

Want daar hoef je maar 1 ding voor te doen:

Vaker mailen.

Klinkt onlogisch hoor ik u denken, waarde lezer.

Maar toch werkt het zo, en dit is de reden.

Als jij voorzichtig omgaat met de tere zieltjes van je klanten door ze maar een keer per maand te mailen, wat verwacht je dan dat klanten denken?

“O wat fijn dat die ondernemer zo weinig mailt – ik ga daarom alles kopen wat hij heeft en ik ben fan voor het leven.”

Niet echt. Wat die klanten in werkelijkheid denken als jij opeens mailt nadat ze maanden niks van jou gehoord hebben is dit:

“Sjeess, wie is deze gast nou weer? Kan me niet herinneren dat ik me voor zijn nieuwsbrief heb aangemeld. Waar is de spamknop goddomme?”

Maanden niks van jou gehoord? Hoezo?

Omdat mensen helaas veel mails ongeopend laten. Ze hebben tienduizend ongelezen mails in hun Gmail. Als jij onopvallende mails stuurt, dan staan die van jou daar ook tussen.

Dus als je maar 1 keer per maand mailt en ze hebben 2 van jouw mails gemist, dan horen ze in feite maar een keer in de 3 maanden iets van jou. Daardoor vergeten ze je al snel.

Zelfs als ze al iets bij je gekocht hebben, vergeten ze je. Want het maakt ze gewoon niet zo veel uit.

Of weet jij bijvoorbeeld nog precies de naam van iedere webshop waar je ooit iets besteld hebt? Nee psies.

De rauwe werkelijkheid is:

Hoe minder je mailt, hoe eerder je overkomt als een spammert.

Want ze zijn je gewoon vergeten.

En er is nog een manier om te voorkomen dat je klanten stoort.

Stuur geen storende mails.

Dus geen verkooppraatjes en marketing-bullshidt.

Maar stuur iets leuks. Mails die ze onthouden. Berichten waar ze vrolijk van worden.

Het is net als met leraren op school vroeger. Aan de meeste denk je terug met verveling.

Of met gloeiende haat. Ik had een leraar Nederlands die volgens mij in de oorlog een zwart overhemd droeg. En een leraar Duits met koude visse-ogen.

Maar je hebt waarschijnlijk ook een leraar waar je met plezier aan terugdenkt. Mijn leraar geschiedenis stond de hele les verhalen te vertellen. Ik weet nu nog wat hij heeft verteld over Jeanne D’Arc en de Franse revolutie.

Heerlijk om naar te luisteren. Ik ben het nooit vergeten.

Als jij ook onvergetelijk wilt worden, ga dan vaker mailen. En stuur LEUKE mails. Vertel dingen die klanten interessant vinden.

Toch vinden ondernemers die vaak wél ingewikkeld. Leuke mails, ja okee, maar WAT moet ik dan precies vertellen?

Daarom krijgen Members van Het Lab deze maand een formule waardoor ze nooit meer hoeven na te denken over onderwerpen.

Ik heb namelijk een masterclass voor ze opgenomen over een onorthodoxe manier van mailen, die gegarandeerd niemand in jouw markt nog toepast.

Je krijgt daarin de Epic E-mail Formule, waardoor je een oneindige bron van onderwerpen hebt voor e-mailnieuwsbrieven.

Wat je ook verkoopt. Zelfs als je iets ‘saais’ verkoopt zoals juridische of technische diensten of iets met veel cijfertjes, kun je met gemak onderwerpen vinden.

Je krijgt in de loop van je week steeds ideeën voor nieuwsbrieven. Daardoor kun je ook vaker mailen, als je dat zou willen.

Klanten vinden het hartstikke leuk als je op deze manier mailt. Mijn omzet is omhoog geschoten sinds ik 4 maanden geleden ben begonnen te mailen volgens deze formule.

Je ontdekt in de masterclass van deze maand onder andere:

  • Waar de onuitputtelijke bron in jouw bedrijf verborgen zit waardoor je altijd onderwerpen zat hebt voor nieuwsbrieven
  • Hoe je klanten e-mails stuurt waar ze blij van worden en waardoor ze ja tegen je zeggen
  • Hoe je in een super-concurrerende markt enorm opvalt
  • Welke 13 problemen je oplost door klanten vaker te mailen
  • Informatie-inflatie: waarom tips geven in nieuwsbrieven niet zo goed meer werkt om klanten te krijgen
  • Hoe je zelden nog afmeldingen krijgt voor je nieuwsbrief (lezers kijken er zelfs naar uit)
  • Waarom klanten je bedankmailtjes sturen als jij epic e-mails stuurt
  • Hoe je een stroom nieuwe klanten aantrekt door iets te e-mailen waar ze verslaafd aan zijn en waar ze geen genoeg van kunnen krijgen

Vandaag is Deadline Day: het is de laatste dag dat je de Epic E-mail Formule kunt krijgen. Want hij verschijnt eind van de middag op de ledensite van Het Lab.

Dus word je morgen Member, dan is de Epic E-mail Formule voor jou helaas niet meer beschikbaar. Want de eerste masterclass die je dan krijgt, is die van volgende maand.

Als Member krijg je dus GEEN toegang tot eerder verschenen masterclasses.

Klik op deze link om Member te worden voor 59 euro per maand als je dat nog niet bent, zodat je mijn Epic E-mail Formule krijgt: https://shop.schrijvenvoorinternet.nl/product/het-lab-beta

Als je ook vragen aan me wilt kunnen stellen, meld je dan aan als VIP Member voor 109 euro per maand via deze link: https://shop.schrijvenvoorinternet.nl/product/het-lab-vip-beta. Als VIP Member krijg je behalve de masterclass ook maandelijks een live VIP feedback-sessie. Deze maand februari kun je dan bijvoorbeeld vragen stellen over je nieuwsbrieven.

Spreek je morgen,

Aartjan van Erkel

PS
Word je morgen pas Member, dan krijg je dus NIET meer de Epic E-mail Formule omdat vandaag de deadline is. Het heeft geen zin om me daarover morgen teleurgesteld te mailen.

 

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly