Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je onvergelijkbaar wordt, zodat klanten je nooit meer vergelijken op de prijs

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Storytelling

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Laatst kocht ik een worst in Twente. Ik liep over een streekmarkt in het dorpje Delden, en in een piepklein kraampje waren een boer en boerin worst aan het bakken. Toen ik een stukje proefde, vertelde boer Wilfried dat ik gemasseerd Japans rundvlees in mijn mond had.

Sorry?

Ik vroeg of hij dat serieus meende. Wie gaat er nou een koe masseren?

Hij meende het bloedserieus. Met een sappig Twents accent vertelde de boer toen iets dat een perfecte les is voor iedere ondernemer.

Elke koe die klaar is voor de slacht masseert hij dagelijks een kwartier. De koeien vinden dat fijn, en hun vlees krijgt daardoor een marmering die het extra lekker maakt:

Het masseren is een Japanse traditie bij de Wagyu-runderen die Wilfried en zijn vrouw Yvonne fokken op hun boerenbedrijf.

Ook uniek: van nature is dit vlees rijk aan onverzadigd vet.

En het verhaal werd nog beter. Hun koeien krijgen ook dagelijks bier te drinken, en in de stal klinkt Johann Sebastiaan Bach uit de speakers.

Ik verzin dit niet. Een fantastisch verhaal, dat deze ondernemers enthousiast vertellen aan wie het wil horen.

Natuurlijk zei ik: Doe mij zo’n worst. Zonder te weten hoeveel hij kostte.

Ook de copywriting op hun website is top:

“Wagyu – Koe uit het Oosten” – Leuke manier om Twente en Japan aan elkaar te koppelen.

“Bier, Bach en Massage” – Een onvergetelijk zinnetje dat zich makkelijk laat doorvertellen.

“Wagyu, kaviaar onder het rundvlees” – Door de vergelijking met kaviaar wordt de hoge kwaliteit van hun product duidelijk gemaakt.

Doordat we een hele serie van unieke aspecten zien, is hun product onvergelijkbaar. Als je lekker en gezond vlees wilt eten, hoef je eigenlijk niet verder te zoeken.

Je denkt nu misschien: zoiets kan ik niet zeggen, want zo veel unieke dingen heb ik helemaal niet.

Maar vergis je niet. Ook Wilfried en Yvonne hadden hetzelfde kunnen denken over hun vlees.

Als ze die mindset hadden gehad, dan zouden ze allerlei clichés op hun website gezet hebben. Dingen die heel veel boeren en slagers zeggen:

Ons vlees is van de hoogste kwaliteit doordat onze Wagyu-runderen met liefde en zorg worden behandeld op ons boerenbedrijf in het mooie plaatsje Delden in Twente.

Bla bla bla. Dit soort teksten komen je waarschijnlijk bekend voor. Iets wat compleet uniek is kun je als ondernemer alsnog saai positioneren…

Maar Wilfried en Yvonne hebben de sappigste details naar voren gehaald in hun marketing.

En dáárdoor zijn ze onvergelijkbaar.

Welke sappige details kun jij vertellen over je product, dienst of training die je nog nooit eerder hebt verteld?

Weet je het niet, vraag het dan eens aan een paar klanten. Die kunnen het je meestal zo vertellen.

Veel succes met jezelf onvergelijkbaar maken!

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: