Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je in 10 minuten extreem veel content maakt voor social media

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Vraag jij je dit ook wel eens af?
Hm, wat moet ik nou weer in mijn nieuwsbrief zetten?’
Jemig, ik moet weer wat op Facebook zetten, maar ik heb geen inspiratie.’

Hoe je in 10 minuten extreem veel content maakt voor social media

In dit video-artikel laat ik zien hoe je in 10 minuten tijd extreem veel content maakt voor social media: dus voor je nieuwsbrief, je blog, Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn.

Dat doe je door iets slims te gebruiken wat ik een explosie van content noem. Dit gaat je veel tijd schelen, en je laat straks veel vaker van je horen.

Bekijk de video:

Beluister de audio van ‘Hoe je in 10 minuten extreem veel content maakt voor social media’

Veel ondernemers vinden het lastig om regelmatig nieuwsbrieven te sturen, want ze weten niet wat ze erin moeten zetten.

Of ze willen wel gaan bloggen, maar wat moeten ze nou elke keer in die artikelen zetten?

Ze hebben niet altijd een onderwerp en ze verkopen ook maar gewoon een product of dienst. Wat ze daarover elke keer weer moeten schrijven weten ze niet.

En dan moeten ze ook nog eens iets op Facebook zetten!

Ondernemers worstelen daarmee. Wat is nou goede content die je klanten interessant vinden, waardoor je meer klanten krijgt, meer aanvragen, meer bestellingen en meer reserveringen?

Ondernemers hebben in hun hoofd dat ze elke keer iets nieuws moeten brengen. Daardoor ligt de lat heel hoog en is het net alsof je elke keer een briljante en originele gedachte moet hebben.

Dat is nergens voor nodig.

Ik geef je een tip hoe je met een originele gedachte, een simpel idee, een groot aantal updates voor allerlei verschillende social media kunt maken.

Stel, je hebt het idee om je klanten ergens een tip over te geven.

Laten we zeggen dat je een training geeft op het gebied van energiebesparing in huis, en je wil een tip geven waardoor mensen veel minder hoeven te stoken.

Dan kun je natuurlijk die tip op Facebook zetten en even kort omschrijven en de volgende dag zit je weer te denken “Goh, wat zal ik vandaag weer eens op Facebook zetten?”.

Wat ik je aanraad is om die tip te verrijken. In plaats van dat je gaat zitten typen om een tweet te schrijven van 140 tekens, ga je voor een videocamera staan of je neemt met je smartphone een audio op.

In je video of audio ga je die tip heel enthousiast in geuren en kleuren vertellen.

Klanten hebben vaak context en uitleg nodig en willen graag dat je het goed vertelt, zodat ze het snappen en dat het doordringt. Als je het kort houdt dan sla je allemaal gedachtenstappen over die voor jou normaal zijn en zo volkomen logisch dat je denkt: “Dat hoef ik toch niet uit te leggen?”

Maar voor je klanten gaat het dan te snel.

Dus leg het rustig uit, breng het vol enthousiasme en geef de rijke, uitgebreide versie van je tip.

Explosie van content

Laten we zeggen dat je dan een video hebt van 5-10 minuten. Met die video heb je vervolgens goud in handen, want als je die video gaat terugkijken zul je merken dat je allerlei dingen zegt die op zichzelf ook al allemaal goede tips zijn.

Mijn tip aan jou is om dat niet helemaal zelf te gaan uitwerken, maar om dat door iemand anders te laten doen. Je stuurt die video bijvoorbeeld naar een student en die student gaat die video helemaal uitschrijven.

Alles wat jij zegt in die video krijg je dan aangeleverd als Word-document met de volledige tekst van de video.

Dan ga jij kijken wat voor een interessante opmerkingen, inzichten, tips, quotes erin zitten. Die kun je er allemaal uit halen. Gewoon copy-pasten.

Nog sneller gaat het als je het laat doen. Ik heb daar bijvoorbeeld meerdere assistentes voor. Ik heb iemand die maakt de transcriptie van de video, ik heb iemand die het verwerkt tot een blogartikel en ik heb iemand die maakt er verschillende Tweets en Facebookupdates van. Dus die video wordt op die manier verwerkt door mensen uit mijn team.

Content vermeningvuldigen

Als je eenmaal bezig bent krijg je misschien wel allerlei ideeën voor content die je op deze manier kunt vermenigvuldigen.

Op die manier leidt één video tot ik weet niet hoeveel leuke updates waar je klanten waardering voor hebben, en waar je ze mee helpt op allerlei sociale netwerken.

Je zorgt zo voor een voortdurende aanwezigheid op internet en alle kanalen, zodat mensen altijd als ze iemand in jouw vakgebied nodig hebben, een training zoeken of een product of een dienst, jou weer tegenkomen.

En het mooie is: niemand in jouw markt doet dit. Voor bijna alle markten geldt dat niemand het inzicht heeft dat ze niet elke keer alle content apart hoeven te maken voor alle sociale media.

Je hoeft niet iedere tweet helemaal te overdenken, om hem daarna nooit meer te herhalen.

Je kunt tweets gewoon ook op Facebook zetten. Je hoeft dus voor Facebook niets anders te bedenken. Dat hoeft allemaal helemaal niet.

Veel succes met het creëren van een explosie aan content om veel meer klanten te trekken via social media!

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: