Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Maak jezelf onvergetelijk met deze copywriting-techniek

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Storytelling

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Generaal Peter van Uhm sprak op TEDxAmsterdam met een Diemaco-geweer in zijn handen. Imponerend voor zijn publiek.

Probeer dan maar eens NIET te luisteren 🙂

geweer

Hij gebruikt een psychologische techniek om zichzelf onvergetelijk te maken, en om meer autoriteit te krijgen in de ogen van zijn publiek.

Kijk hoe dit werkt, en waarom vuurwapens niet per se nodig zijn 🙂

De psychologie hierachter: Van Uhm gebruikt de Availability Heuristic. Een mentale shortcut die ons brein gebruikt om snel beslissingen te nemen. Als we ons iets makkelijk herinneren, dan zal het wel belangrijk zijn!

Gebruik dit in je copywriting en marketing. Ook tijdens presentaties, pitches en in offertes. Verwerk sterke beelden en metaforen in je copy. Want je klanten onthouden je dan makkelijk, en je krijgt meer autoriteit in hun ogen.

De meeste websites doen juist het tegenovergestelde: generieke, platgetreden beeldspraken gebruiken die we allemaal al zo vaak gehoord hebben:

  • Iets handen en voeten geven
  • Slagkracht van de organisatie
  • Missie en visie
  • Transparant
  • State of the art

Of cryptische bullshit bingo-woorden waarbij je maar moet raden wat ze betekenen:

  • Corporate agility
  • Bandbreedte
  • Synergie
  • Marketing intelligence
  • Viewability in het display ecosysteem

Allemaal gisteren gehoord in radio-commercials en gevonden in de titels van de laatste 20 artikelen op Marketingfacts 🙂

Hier is de TED-talk van generaal Van Uhm met zijn gun:

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: