Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Je belangrijkste vaardigheid voor verkoop via internet

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ondernemers die succesvol zijn op internet,
zijn allemaal goed in één ding:

Copywriting.

Het schrijven van overtuigende teksten.
Teksten waardoor klanten aan je lippen hangen.
Teksten die verkoop opleveren.

Ga maar na: welke succesvolle ondernemers volg jij via hun artikelen, nieuwsbrief of social media?
Wat vind je van hun manier van schrijven? Beveel je ze wel eens aan?

Dat bedoel ik.

Goed schrijven is ze niet komen aanwaaien. Die ondernemers zijn er niet mee geboren.
Ze hebben het geleerd. In de praktijk, met vallen en opstaan. Vaak zijn ze al lang bezig om hun copywriting-vaardigheden te verbeteren en zijn ze er steeds beter in geworden.

Copywriting is een essentiële vaardigheid om succesvoller te worden als ondernemer. Je woorden bepalen je succes. Op internet nog meer dan daarbuiten.

Om 5 redenen:

1. Je woorden maken je vindbaar in Google

Als klanten iets zoeken op internet, doen ze dat door woorden in te typen in Google. Wil jij gevonden worden op de woorden die ze hebben gegoogled, dan kun je die maar beter op je website hebben staan, op de juiste pagina’s en op de juiste plaatsen.

Woorden maken je niet alleen vindbaar in de gewone zoekresultaten, maar ook in AdWords – de Google-advertenties.

2. Je woorden zorgen voor doorkliks naar je website

De zoekresultaten van Google bestaan voor het grootste deel uit tekst. De link waar je op kan klikken: tekst. De beschrijving van je website: tekst. Ook AdWords-advertenties bestaan helemaal uit tekst, die jij geschreven hebt.

Gevonden worden door Google is hartstikke mooi, maar als niemand doorklikt heb je er niets aan. Jouw copywriting-vaardigheden bepalen of klanten wel of niet doorklikken naar je website.

3. Je woorden overtuigen klanten die aankomen op je site

Voor meer verkoop via internet zijn 2 dingen nodig: meer bezoekers en meer conversie. Conversie betekent: bezoekers die iets doen wat jij graag wilt: bestellen, inschrijven, of een afspraak maken.

Op een succesvolle website komen bezoekers dus in actie. Daarvoor zijn allerlei gedragstriggers nodig die we kennen vanuit de psychologie, zoals commitment, autoriteit, betrouwbaarheid, sympathie. Die komen voor een groot deel uit je woorden.

Trouwens: niet alleen op je website triggeren woorden het gedrag van je klanten. Dat gebeurt ook in je presentaties, video’s en verkoopgesprekken.

4. Je woorden zorgen dat klanten steeds terugkomen

Nieuwe klanten krijgen is veel lastiger dan verkopen aan bestaande klanten. Internet heeft dat gelukkig veel makkelijker gemaakt. Je kunt bijvoorbeeld e-mailnieuwsbrieven gebruiken, autoresponders of social media. En dus: woorden.

5. Copywriting uitbesteden is duur

Veel werk aan je website kun je prima door anderen laten doen. Webdesign, fotografie, site-bouw: je hebt dit maar af en toe nodig, dus besteed je dat gewoon uit.

Copywriting uitbesteden kan ook, maar is veel duurder. Want: woorden heb je veel vaker nodig. Waarschijnlijk elke dag. Elke e-mail die je krijgt van een klant is een kans op verkoop. Ook elke nieuwsbrief die uitgaat, elke tekst voor je website, elk artikel dat je schrijft, elke tweet, elke Facebook-update, elke LinkedIn-update.

In de praktijk schrijf je zulke teksten vaak zelf. Als je beter wordt in copywriting, kan dat dus dagelijks inkomsten opleveren.

Beluister dit artikel:

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: