Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

3 tips waardoor mijn mailinglijst 33% groeide in 2 maanden

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing en Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

De nieuwsbrief van veel bedrijven is totaal niet interessant voor klanten.
Daardoor schrijven mensen zich meestal maar mondjesmaat in.

Terwijl de inhoud soms best waardevol is, het zijn bijvoorbeeld tips of kortingsacties.

Waarom lopen nieuwsbrieven dan toch vaak slecht?

Dat komt doordat bedrijven vergeten te verleiden via het ‘reptielbrein’.

Twee maanden geleden heb ik de inschrijfbox voor mijn nieuwsbrief helemaal veranderd.

Met als resultaat tot nu toe: 33% meer inschrijvingen, dat zijn 450 nieuwe abonnees.

UPDATE augustus 2012
Inmiddels zijn er 6 maanden voorbij en is mijn mailinglijst aangegroeid tot ruim 2.700 abonnees.
Het resultaat is nu dus 125% meer inschrijvingen, dat zijn 1.500 nieuwe abonnees.
EINDE UPDATE

Ik leg in 3 tips uit wat ik precies heb gedaan, en waarom.
Zodat je ook een boost kunt geven aan de mailinglijst van je bedrijf.

Twee weken geleden gaf ik de 3 tips uit dit artikel in een interview door Rogier van Wagtendonk van TheNextTrainer.
In zijn artikel staat een link om dit leuke gesprek te beluisteren!

Tip 1 – Promoot niet je nieuwsbrief, maar promoot een cadeau

Wil je een grotere mailinglijst, promoot dan nooit je nieuwsbrief.
Want klanten willen helemaal geen nieuwsbrief.
Ze hebben er al zoveel!

Draai het liever om: geef een cadeau aan je klanten en promoot dat.
Geef de nieuwsbrief als extra bonus bij dat cadeau.

Je geeft geen fysiek cadeau, maar een digitaal cadeau: een download.
Dat kan bijvoorbeeld een ebookje zijn, een video of een audio.

Maak dus wat content, en geef die zo’n interessante inhoud en naam dat klanten die absoluut willen hebben.

Ze krijgen het cadeau door hun e-mailadres in te vullen, waarna ze een mail krijgen met de link naar het ebook, de video of audio. Je stuurt ze ook automatisch een opt-in mail voor je mailinglijst.

Zorg dat in de naam van je cadeau een onweerstaanbare opbrengst zit.
De gratis video die ik als cadeau geef, heet:  “Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?”

Andere voorbeelden die ik tegenkwam zijn deze 3 gratis ebooks die worden weggegeven als trigger om je aan te melden op nieuwsbrieven:

  • 5 geheimen om alle klanten te vinden die je nodig hebt
  • Hoe je meer verkoopt met non-verbale communicatie op je website
  • De lekkerste recepten van ons blog

Tip 2 – Zorg dat je cadeau enorm opvalt

Maak je cadeau heel opvallend op je website of blog.
Het aantrekkelijke cadeau is liefst het allereerste dat je bezoeker ziet.

Het cadeau dat ik aanbied staat in een box over de volledige breedte van mijn homepage, bovenaan de pagina. Een gigantisch ding.

Zet in die box trouwens nooit deze saaie tekst:
“Schrijf je in voor de nieuwsbrief en krijg ons gratis ebook”.
Dat kan veel aantrekkelijker.

Draai het juist om en schrijf:
“Gratis ebook: [Onweerstaanbare naam hier]”,
met daarna een bulleted list van 3 opbrengsten als je het ebook leest.

Meld daarna dat lezers als extra je gratis nieuwsbrief krijgen.

De focus ligt dan op het onweerstaanbare cadeau dat je weggeeft.
En je nieuwsbrief wordt opeens gezien als een bonus!

Maak het aanbod eventueel extra in your face met een popup die na een aantal seconden wordt getoond.
Laat de popup verschijnen als mensen voor het eerst op je site komen.

Tip 3 – Noem je nieuwsbrief géén nieuwsbrief

Geef ook je nieuwsbrief zelf een aantrekkelijke naam.
Gebruik liefst het woord ‘nieuwsbrief’ helemaal niet.

Mijn ‘nieuwsbrief’ heet: “Tips om je website onweerstaanbaar te maken”.

Zorg dat in de naam van je nieuwsbrief ook weer een opbrengst zit.
Daardoor prikkel je het reptielbrein, het onderbewuste van je klant.
Dat is egocentrisch en helemaal gericht op één ding: overleven.

Verwerk in de naam van je ‘nieuwsbrief’ dus een sterke reden om erop geabonneerd te willen zijn. Zorg altijd dat die met overleven te maken heeft: bijvoorbeeld meer geld verdienen, betere relaties, meer rust, meer status of minder risico.

Wil je elke week een gratis tip? Vul dan je e-mailadres in:

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly