Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

“Ik schrijf nu ‘lekkermakende’ teksten”

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Vorige week interviewde ik Jelle Staleman. Jelle heeft een bizar bedrijf, voor een Hollander.
Hij is namelijk berggids.

Het zal je niet verbazen dat er maar een paar berggidsen zijn in Nederland 🙂
Jelle is de bekendste. Je hebt hem bijvoorbeeld op Discovery Channel kunnen zien, en bij Het Klokhuis. Daar demonstreerde hij wat er gebeurt als je op een gletsjer loopt en in een spleet valt.

jellestaleman-klokhuis

Klokhuis-presentatrice Nienke ging met Jelle een gletsjer op.

Ik ken weinig mensen met een avontuurlijker leven dan Jelle. Hij is een bikkel die begon bij het Korps Mariniers. Daarna werd hij ondernemer en inmiddels heeft hij als berggids 36 bergen beklommen van boven de 4.000 meter, en 2 bergen die nog nooit beklommen waren.

Het engste dat hij doet met klanten is heli-skiën: naar een besneeuwde bergtop vliegen en daar uit de helicopter springen, om vervolgens naar beneden te skiën. Kijk maar, hier zie je Jelle met zijn klanten nadat ze zijn geland op een bergtop:

Maar daar had ik het niet over met hem. We spraken over zijn website. Want afgelopen zomer is Jelle bij me geweest voor een Persoonlijke VIP-dag. Die dag heb ik samen met hem gewerkt aan de overtuigingskracht van zijn site.

Op de foto zie je me met Jelle en zijn assistente Rianne tijdens hun Persoonlijke VIP-dag:

Ik vroeg aan Jelle:

Waarom kwam je toen bij mij, waar liep je tegenaan met je website?
Jelle: “Ik had je boek gelezen maar ik vond het nog heel lastig om dat op mijn eigen diensten als berggids en skigids toe te passen. Wat moet ik waar neerzetten op mijn website, de precieze teksten. 

Wat had je al geprobeerd?
Ik was zoekende. Ik heb een aantal dingen aan zoekmachine-optimalisatie gedaan. En foto’s en video’s op mijn website gezet. Die werken heel goed in mijn werk, omdat het natuurlijk hele mooie beelden zijn uit het hooggebergte. Maar ik zocht vervolgens naar een manier om mezelf te verkopen.

Ik twijfelde of ik bij jou die Persoonlijke VIP-dag zou doen, want ik was beginnend ondernemer en het was voor mij wel een hele hoop geld. Ik wist niet of ik de investering er uit zou halen. Dus dat was wel even spannend.

En? Gelukt?
Dit jaar kom ik op ongeveer 40.000 euro meer omzet uit en 25.000 euro meer winst, en dat is voor een groot gedeelte door de website gekomen.

Mijn website straalt meer vertrouwen uit. Eerst moest ik mensen standaard overhalen en bellen om ze een trip te laten boeken. Tegenwoordig heb ik ook wel klanten die één mailtje sturen en daarna meteen de aanbetaling doen.

Dat scheelt me heel veel tijd, want 2 jaar geleden moest ik soms wel 30 e-mails sturen om mensen te overtuigen dat ze met mij moesten gaan, in plaats van met de concurrenten. Dat scheelt 5-6 uur tijd per week.

Wat ik vooral geleerd heb is hoe ik van die ‘lekker makende’ teksten kan schrijven. Een leuk verhaal kun je zien als een cadeautje.

Vorig jaar kregen mijn Facebook-berichten bijvoorbeeld rond de 200 kijkers. En nu zit ik af en toe op de 1.300, omdat ik gewoon titels probeer te verzinnen die triggeren, dat mensen denken: “Huh? Waar heeft hij het nóu weer over?”.

Als ik mezelf vergelijk met andere websites, dan ben ik best trots op wat ik nu heb neergezet. En ik denk dat ik de investering er zeker 4 keer uit heb.

Wil jij net als Jelle in 1 dag je website een stuk overtuigender maken? Lees dan even door want ik heb een zeer tijdelijk aanbod voor je dat over 2 dagen weer vervalt. UPDATE: Aanbod is inmiddels verlopen.

In de maand juli 2014 plan ik namelijk met een paar ondernemers een Persoonlijke VIP-dag in. Je komt dan naar Utrecht en werkt een hele dag met mij persoonlijk aan je website.

  • We herschrijven tijdens deze dag je volledige homepage, belangrijkste productpagina en formulier
  • Na afloop heb je kant en klare teksten die je direct op je website kunt zetten
  • Je maakt samen met mij een actieplan met de volgende stappen die nodig zijn voor meer verkoop
  • Je krijgt mijn gedetailleerde feedback op je volledige website, waardoor je met een waslijst aan verbeteringen naar huis gaat die je direct kunt doorvoeren

Het is voor het eerst dit jaar dat ik tijd heb voor Persoonlijke VIP-dagen. Dat komt doordat de zomervakantie in mijn bedrijf een rustige tijd is. De rest van het jaar werk ik uitsluitend met groepen. Ik heb nu een paar dagen beschikbaar voor exclusief persoonlijk advies.

Misschien is de zomer bij jou ook rustig, en heb je tijd om aan je website te werken. Wil je een dag lang samen jouw teksten schrijven en mijn persoonlijk advies? Laten we dan deze week eerst even bellen om je website te bespreken.

Bel me even
Ik plan deze week met maximaal 5 ondernemers een belafspraak in om uitgebreid je website te bespreken. We gaan het hebben over je strategie om er veel meer verkoop uit te halen.

Wil je met me bellen? Vraag dan hier een belafspraak aan

Een belafspraak aanvragen kan ALLEEN vandaag, morgen en overmorgen. Daarna halen we het aanvraagformulier weg. Want meestal komen er tientallen aanvragen binnen en ik heb maar een paar Persoonlijke VIP-dagen beschikbaar. Belafspraak aanvragen >

Wie weet tot binnenkort aan de telefoon!

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: