Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

1 vraag die me steeds achtervolgt

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Soms heb je een gesprek met iemand en die zegt dan opeens iets dat nog dagen in je hoofd blijft spoken.

Je weet: hier zit een inzicht voor mij in, alleen moet ik nog uitdokteren welk inzicht precies.

Dat had ik laatst tijdens een training.
Daar werd een vraag gesteld die me raakte, en me nu nog steeds achtervolgt.

Ik vind het wel spannend om hierover een artikel te schrijven voor je, omdat ik er zelf dus eigenlijk nog niet uit ben. De schoolmeester in mij vindt namelijk eigenlijk dat ik alles moet weten en alles moet kunnen 😉 (Vermoeiend).

Tegelijkertijd vind ik de vraag te goed om me eerst nog weken het hoofd te breken.

Dus daar komt-ie, die vraag was:

“Welke kennis draag je nu impliciet over die waarde heeft die je expliciet kunt overdragen?”

Anders gezegd:
Wat leren klanten nu van je zonder dat jij je dat realiseert, dat voor je klanten veel waarde heeft, en daarom eigenlijk verdient dat je er een nieuwe dienst, training of product over maakt?

Hele goede vraag, Linda Spaanbroek 🙂

Ik heb voor mezelf al een paar ideeën, en heb het gevoel dat die nog maar het topje van de ijsberg zijn. Omdat ik er zelf inspiratie door kreeg wilde ik hem je niet onthouden.

Stel: je hebt een matrassenfabriek en maakt traagschuim- en koudschuimmatrassen waarop je klanten zo zalig slapen dat ze eindelijk wel op tijd naar bed gaan, als jonge goden opstaan, van hun rugpijn af zijn en 3 keer zo vaak seks hebben?

Is er iets dat je klanten nu niet vertelt over over slapen, gezondheid, en stress – impliciet houdt – waardoor ze eigenlijk enorm geholpen zouden zijn? En waardoor ze in een klap alle matrassen voor het hele gezin willen vervangen? Of een slaaptraining bij je willen volgen?

Denk eens na over deze vraag. Ik ben benieuwd of jij ook iets nog niet vertelt of nog niet verkoopt aan je klanten terwijl die daar wel enorm mee geholpen zouden zijn.

En trouwens: wat wil je van mij nog leren waar ik het nog niet over heb gehad?

Je reactie is meer dan welkom, hier onderaan het artikel!

Beluister dit artikel:

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: