Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ben jij een zangvogel of een schreeuwvogel?

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Zangvogels doen iets wat slimme ondernemers ook op internet doen.

Zoals de merel die zo prachtig zingt bij je slaapkamerraam in het voorjaar.

Zangvogel - merel

Ze zingen om hun broedgebied af te bakenen, en om vrouwtjes te lokken. Wat je hoort zingen zijn dus de mannetjesvogels (wist ik niet).

Een opvallende overeenkomst met slimme ondernemers op internet:

die proberen ook zo aantrekkelijk mogelijk te zijn om hun doelgroep naar de website te lokken.

Dankzij internet heb je de kans om je bereik veel groter te maken, waardoor veel meer klanten je horen.

Maar dat gaat niet vanzelf. Een website hebben is niet genoeg.

Een beetje twitteren of facebooken ook niet.

Wat doe jij nu op internet om zo aantrekkelijk mogelijk te zijn voor klanten? En hoe gebruik je de waanzinnige mogelijkheden van internet om je bereik te laten groeien?

Als je nog geen gerichte strategie hebt, is je bereik waarschijnlijk even groot als bij die merels in je achtertuin. Alleen klanten die toevallig langskomen op je website kunnen je horen!

Wat nodig is om je bereik op internet te laten groeien, is een strategie om interessante content te verspreiden via je website, sociale media, en online publicaties die worden gelezen door je klanten – gecombineerd met een nieuwsbrief die je verstuurt met vaste regelmaat.

Met een goede strategie kan er dit gebeuren:

  • Steeds meer mensen vinden je artikelen in Google
  • Je bezoekersaantallen groeien doordat lezers je artikelen rondsturen
  • Je krijgt steeds meer aanmeldingen op je mailinglijst
  • Abonnees sturen je nieuwsbrieven door, waardoor je nog meer aanmeldingen krijgt
  • Lezers vertrouwen je steeds meer en vinden je leuk, waardoor ze eerder bij je kopen
  • Je bent onvergetelijk voor klanten door je interessante content, waardoor ze steeds weer terugkomen

Er ontstaat dus een sneeuwbaleffect waardoor je steeds bekender wordt, meer klanten krijgt en een hogere omzet binnenhaalt. Dit is ook een goede strategie als het je interessant lijkt om geïnterviewd te worden door auteurs van boeken, en journalisten van kranten, radio en TV.

Bij mij is door mijn content-strategie precies zo gegaan. Door stug door te gaan met het verspreiden van content heb ik een boekdeal gekregen van een uitgever, is mijn boek een bestseller geworden, ben ik door 5 andere auteurs geinterviewd, heb ik in verschillende kranten en vakbladen gestaan en ben ik op de radio geweest. Dat heeft me tonnen aan omzet opgeleverd.

Er bestaan ook schreeuwvogels (Passeriformes suboscines).

Die hebben een paar zangspieren minder in hun keel, en zingen lelijk.

Schreeuwvogels hebben dus minder middelen, en dat merk je. Ze zijn te vergelijken met ondernemers die heel simpele middelen gebruiken en daarmee lelijke content verspreiden waar niemand echt vrolijk van wordt.

Opdringerige reclamespotjes, opzichtige sponsoring, dat werk.

Wat wil jij zijn als ondernemer?

Een zangvogel of een schreeuwvogel?

Beluister dit artikel:

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: