Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom je klanten beïnvloed willen worden, ook al doe jij het liever niet

Aartjan van Erkel

in Neuromarketing en Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Je krijgt regelmatig tips van me over gedragsbeïnvloeding via het onderbewuste. Het is de meest krachtige manier om te verkopen, want in zijn onderbewuste neemt je klant alle beslissingen over investeringen en aankopen.

Regelmatig hoor ik van ondernemers dat ze zich afvragen of het wel ethisch is om beslissingen van klanten op zo’n manier te sturen. Op hun website laten ze het eigenlijk liever bij neutraal informeren. En ze geven klanten graag de tijd om er rustig even over na te denken.

Maar klanten vinden het juist vreselijk als je ze NIET probeert te beïnvloeden. Ook al heb je daar zelf misschien bepaalde ethische of morele bezwaren tegen.

Ze vinden het heel prettig als je ze goede informatie geeft én hun gedrag probeert te sturen. Daar zijn 3 redenen voor:

Reden 1: Klanten zijn op je website omdat ze een aankoop of investering willen doen

Bezoekers komen niet voor niets naar je website. Ze zijn daar niet om onverrichterzake weer op de Back-button te moeten klikken. Bijvoorbeeld doordat jij ze onvoldoende wist te overtuigen, of hen niet liet voelen hoe pijnlijk hun probleem is.

Internet is een super-zelfbedieningskanaal waar mensen op een heel functionele manier mee omgaan. Ze kunnen online heel snel vergelijken en daarna direct zaken doen. Dat is het enige waarvoor ze naar je website komen: gemak en tijdsbesparing. Bezoekers zitten dus op je website omdat ze geld willen uitgeven.

Reden 2: Klanten verwachten dat jij ze helpt om de beslissing te nemen

Wat klanten verwachten is dat jij als ondernemer alles doet om hen te overtuigen, zodat ze helemaal klaar zijn om een beslissing te nemen. Bijvoorbeeld om in jouw dienst te investeren. Of om jouw product te kopen.

Twijfelen is verschrikkelijk. Het kost je klanten heel veel tijd en energie, en ze hebben er niets aan. Maar iedere klant twijfelt zolang hij nog geen beslissing heeft genomen. Sommige mensen zijn grote twijfelaars en anderen twijfelen wat minder. Maar twijfelen doen je klanten allemaal.

Bij het nemen van een beslissing hebben klanten dus hulp nodig. Want die twijfel gaat niet vanzelf weg. Goede verkopers weten dat. Ze zien het daarom als hun belangrijkste taak om klanten te helpen een beslissing te nemen. Door twijfels weg te nemen, bezwaren te elimineren en weerstanden weg te smelten.

De snelste manier om de klant te laten beslissen is door hem via zijn onderbewuste te bewerken. Dan is hij vaak direct overtuigd. En een klant snel overtuigen, dat is niet alleen fijn voor jou als ondernemer. Je klant wil dit zelf ook het liefste.

Reden 3: Klanten willen begrepen worden

Succesvolle ondernemers doen één ding altijd heel goed. Ze laten klanten merken dat ze heel goed begrijpen wat ze willen. De ondernemer kent hun probleem en hebben daar de perfecte oplossing voor. Of je nu wijn verkoopt, IT-diensten verleent of een bungalowpark runt, klanten worden enorm door je aangetrokken als ze vóelen dat jij hun probleem begrijpt.

Gevoel en emotie huizen in het onderbewuste van je klant. Wil je dus dat klanten aanvoelen dat jij ze begrijpt, dan zul je ze moeten bespelen via dat gedeelte van hun brein. Overtuigen met argumenten, logica en andere dingen waarover klanten moeten nadenken, werken daarbij niet.

Maak dus niet de fout die veel ondernemers maken: overtuigen door uitsluitend logische informatie te geven aan het rationele brein. Bijvoorbeeld specificaties van je product op te noemen, of beschrijvingen van je aanpak te geven. Zorg er óók voor dat je klant wordt beïnvloed via zijn onderbewuste. Anders kan hij geen beslissing nemen!

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: