Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

De reden dat veel klanten afhaken op je website

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Je website is een onvermoeibare verkoper voor je bedrijf.
Terwijl jij ligt te slapen of op vakantie bent, haalt hij leads en verkopen voor je binnen. Volledig automatisch.

Tenminste, als jij er slimme verkooptechnieken in hebt verwerkt, zodat je klanten overtuigd raken en verleid worden.

Daar scheelt het vaak aan op de sites van ondernemers: ze maken fouten die een goede verkoper nooit zou maken.

De reden dat veel klanten afhaken op je website (foto flickr.com/elviskennedy)


Dat zorgt voor heel veel afhakers. Doodzonde, want bezoekers komen niet voor niets naar je website. Vaak hebben ze een aankoopintentie. Het is dus ook nog eens frustrerend voor je klant als jij fouten maakt waardoor ze afhaken.

Een van de meest voorkomende fouten op websites van ondernemers:

Klanten krijgen te veel keuze, waardoor keuzestress ontstaat.
Daarvan wordt je klant apathisch.

Klanten houden van keuze, maar ze houden niet van kiezen.
Ze vinden het dus fijn als ze bij jou veel mogelijkheden hebben, maar als ze zelf moeten kiezen uit heel veel opties krijgen ze keuzestress, waardoor ze eerder afhaken.

Topverkopers vertellen een klant welke keuze hij het beste kan maken. Klanten vinden dat vaak erg prettig. Weg keuzestress!

In veel websites is deze verkoopslimheid niet verwerkt.
Ze bieden gewoon een heleboel keuze-opties aan, en sturen de klant daarmee eigenlijk het bos in.
De kans is dan groot dat klanten je website wegklikken.

5 tips om online keuzestress te voorkomen
Zo voorkom je keuzestress, waardoor de kans stijgt dat klanten een aankoop of aanvraag doen:

  1. Verkoop je veel artikelen die op elkaar lijken (bijvoorbeeld 20 soorten koelkasten), vermeld dan welke het meestverkocht is.
  2. Heb je veel verschillende soorten klanten (bijvoorbeeld doordat je een hele brede doelgroep bedient), bied dan filters aan waardoor je klant zijn specifieke situatie kan aangeven. Toon de artikelen die het beste passen bij elk klanttype.
  3. Doe een persoonlijke aanbeveling namens jouzelf als webshophouder of ondernemer. Toon je enthousiasme voor je favoriete artikel, je beste cursus of je langst lopende evergreen. Wees niet bang om te kiezen, want je klanten verwachten dat van je.
  4. Bied 3 verschillende opties aan, waarbij de middelste voor de meeste klanten een geschikte keuze is. Mensen zijn onbewust geneigd om in vergelijking met een goedkoop en een duur alternatief te kiezen voor de gulden middenweg.
  5. Werk met slimme prijspsychologie en maak de beste deal ook de meest aantrekkelijke door er een vrijwel identieke dienst naast te zetten die in vergelijking een stuk duurder is.

Succes met het toepassen!

Gebruik je deze tips? Laat dan alsjeblieft in de reacties weten wat de resultaten daarvan zijn voor je conversie en omzet.

PS
Vandaag heb ik tips gegeven op BNR in het programma Zakendoen met… Presentatoren Frits Huffnagel en Willem van Leeuwen interviewden me in de studio over manieren om als ondernemer meer omzet te maken via je website. Beluister het interview.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: