Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ongelofelijk maar waar

Aartjan van Erkel

in Copywriting en E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Er bestaat een ongelofelijk misverstand over schrijven. 

Het is de reden dat veel websites onsuccesvol zijn, en nauwelijks klanten opleveren.

Het misverstand:

“Ik kan iets opschrijven, en dus kan ik schrijven.”

Denk jij er ook zo over? Al is het maar een klein beetje? Je kunt dat makkelijk checken, want als jij dit ook denkt dan verdien je waarschijnlijk veel te weinig met je website.

Het is heel logisch als je dit denkt. Dat heeft 2 simpele redenen: schrijftools zijn makkelijk om te gebruiken, en je gebruikt ze elke dag.

Je schrijft misschien wel de hele dag door. In Word-documenten, e-mails en op sociale netwerken zoals Facebook.

Vergelijk dat eens met tools voor het ontwerpen en bouwen van websites. Die zijn veel moeilijker om te gebruiken. Heel weinig ondernemers zijn handig met Adobe InDesign, of kunnen zelf websites programmeren in PHP.

Psychologisch gezien is het dus helemaal niet vreemd als je het logisch vindt om veel geld te investeren in webdesign en bouw, en maar weinig in tekst en copy. Schrijftools zijn makkelijk, en daardoor lijkt schrijven ook makkelijk.

Een kostbaar misverstand, want verkopen doe je met woorden. De overtuigingskracht van je website en je nieuwsbrief zit voor het grootste deel in je teksten.

Woorden zijn online ook nog eens makkelijk aan te passen. Wat je verandert heeft dus direct effect op je omzet.

Ongelofelijk maar waar: sommige ondernemers investeren nauwelijks in copywriting terwijl die de grootste impact heeft op hun inkomen. Overtuigend schrijven is een essentiële vaardigheid voor een succesvolle ondernemer. Uitbesteden kan natuurlijk ook, maar echt goede copywriters zijn schreeuwend duur.

5 dingen die je woorden wel kunnen maar je webdesign niet:

  • Klanten laten zien dat jij ze begrijpt
  • Klanten overtuigen via hun onderbewuste
  • Jou als ondernemer onvergetelijk maken
  • Twijfels en weerstanden van je klanten wegsmelten
  • Klanten motiveren om hun aanmelding of bestelling af te ronden

Ik geef je alvast een gouden tip om overtuigender te gaan schrijven. Top-copywriters doen dit allemaal.

Noteer letterlijk welke woorden je klanten gebruiken. Die woorden kun je namelijk nooit allemaal zelf bedenken. Plus: je bespaart enorm veel tijd als je dit doet.

Altijd als je in gesprek raakt met een potentiële klant, op een verjaardag, tijdens een barbecue, op het schoolplein, waar dan ook: Let heel scherp op wat klanten precies zeggen. Vooral over het probleem dat ze hebben, en waar jij als ondernemer de oplossing voor bent. Schrijf die woorden op en kopieer ze als je teksten gaat schrijven voor je website.

Waarom denk je dat het copy-writing heet? 😉

Ik hou er zelf speciaal een Google-doc voor bij. Daarin staan allemaal tekstfragmentjes: dingen die klanten tegen me zeiden en die me opvielen.

Prettige vakantie, en zorg dat je altijd pen en papier bij je hebt! Wie weet kom je wel een klant tegen. Of je partner zegt opeens iets heel raaks…

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: