Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

2 tips om direct je omzet te vergroten met slimme copywriting

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Copywriting is het schrijven van woorden waardoor je klanten iets gaan doen.
Of waardoor ze juist ergens mee stoppen.

Met copy beïnvloed je dus het gedrag van je klanten.

Tips om het gedrag van je klanten te beïnvloeden

Bijvoorbeeld het gedrag van klanten op je website.

En: er is iets heel leuks met copy aan de hand.
Iets dat veel ondernemers zich nauwelijks realiseren.

Je website onweerstaanbaar maken doe je vooral met copy.

Ik geef je in dit artikel 2 tips om daarmee slim een begin te maken.

Tip 1 – Wil je meer omzet? Verander dan je copy en niet je webdesign

Begrijp me goed: een mooi ontwerp is belangrijk voor een website.
Amateuristisch webdesign belooft weinig goeds over een bedrijf.

Maar bedenk ook dit.
Wat blijft er van je website over zonder vormgeving?
Het zou er wat saai of rommelig uitzien, maar de inhoud blijft behouden.

Bedenk je nu eens wat er van je website overblijft zonder tekst?
Zonder tekst is je site waardeloos.

Veel ondernemers overschatten ontwerp, en onderschatten tekst.

Een dure vergissing.

Tekst is namelijk veel makkelijker aan te passen dan webdesign.
Een redesign van je website of het laten ontwerpen van een landingspagina kosten klauwen met geld.
En dan moet je maar afwachten of het ook echt meer omzet oplevert.

Werken aan betere copy kan op ieder moment van de dag.
De doorlooptijden zijn veel korter.
En het resultaat is meteen zichtbaar.

Tip 2 – Begin klein

Denk niet te lang na over verbeteringen aan je website.
Begin er zo snel mogelijk mee, liefst door iets kleins te veranderen.

Kies een paar kleine dingen waarvan je denkt dat ze je website meteen een stuk duidelijker, makkelijker of aantrekkelijker maken.

Doe dat liefst door je website even aan een vreemde voor te leggen.
Stel hem deze 3 vragen:

  • Wat is dit voor een website?
  • Wat maakt dit bedrijf uniek?
  • Waar willen ze dat je gaat klikken?

Waarschuwing: dit levert meestal schokkende antwoorden op.
Veel websites geven namelijk absoluut geen antwoord op deze vragen.
De jouwe ook niet? Misschien niet zo leuk om te merken…
Maar: je weet wel meteen wat je kan verbeteren.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: