Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zit er LIEFDE in jouw verkoop-website? (klanten voelen dat binnen 1 seconde)

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Zit er liefde in jouw verkoop-website?

Je klanten voelen dat namelijk direct, zodra ze op je site aankomen.

Ik geef je 5 tips voor een authentieke, liefdevolle website.
Plus een paar goede voorbeelden.

Stel je voor: je loopt in het centrum van je favoriete winkelstad.
Je hebt een nieuwe outfit nodig.

Er blijkt een nieuwe kledingwinkel geopend te zijn, en je bekijkt de etalage.
De kledingstijl is jouw smaak, dus je stapt naar binnen.

Meteen vallen je 3 dingen op.

  1. Het personeel staat achterin de winkel. Ze kletsen en lachen.
  2. Geen van hen begroet jou.
  3. Ze zien er allemaal piepjong uit, niet ouder dan 20 jaar.

Ook een webshop kan lijden aan deze zelfde kwaal:
ongeïnteresseerd en ongekwalificeerd personeel.

Je klanten voelen direct hoeveel liefde er in jouw verkoopwebsite zit.
Binnen 1 seconde.

Het is als waneer je met een echt goede ondernemer aan de praat raakt.
Die houdt van zijn product, en dat merk je aan alles:

  • Zijn ogen glanzen als hij praat
  • Zijn gezicht is enthousiast
  • Hij vertelt verhalen in geuren en kleuren
  • Hij probeert je niets te verkopen
  • Toch weet je al dat je graag zaken met hem gaat doen

Dat geldt ook voor jouw bedrijf.
Liefde is direct af te lezen aan je authentieke stijl van schrijven op de website.

5 tips om liefdevol, authentiek te schrijven op je verkoopwebsite

  1. Vertel de verhalen over je producten die alleen jij als bedrijf kunt weten.
  2. Gebruik de woorden die je klanten zelf gebruikten in een gesprek met jou.
  3. Doe beloften over je service die je klanten verbazen en geruststellen.
  4. Vertel in detail hoe het voelt om het product te gebruiken.
  5. Gebruik spreektaal, alsof je met een klant staat te praten. Niet deftig gaan doen.

Een mooi voorbeeld van een liefdevolle website is Talulabelle.

Deze dameskleding-webshop verkoopt eigenwijze, unieke, een beetje maffe retro-mode.

En ze klinken ook zo: eigenwijs en een beetje maf:

“Draagt haar zondagse jurk op woensdag”

“Vindt alles met een gouden randje net iets mooier”

Leuk!

Nog een mooi voorbeeld is de Amerikaanse webshop Gun Dog Supply, die hondenartikelen verkoopt.

De baas van deze shop heet Steve. En Steve is all over the place op deze site.
Met tips, persoonlijke adviezen en praktische weetjes.

Zo is het ontzettend handig dat hij je helpt met zijn Quick Picks.
Heb je bijvoorbeeld een halsband nodig, dan kiest hij er alvast een voor je uit:

“Deze is perfect voor 95% van de mensen die ik dagelijks spreek”

 Ken jij ook een website die echte liefde toont?

Zet hem dan in de reacties hieronder, vinden we leuk!

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: